Regelmatige bestuurder

Categories:KBC Nieuws

Net je definitieve rijbewijs behaald?

Je kunt keren in een smalle straat, feilloos parkeren en zonder aarzelen de ruitenwisservloeistof aanwijzen. Je behaalde dus je rijbewijs, maar wilt nog even met de auto van je ouders rijden. Een eigen wagen brengt namelijk heel wat extra kosten met zich mee: aankoop, benzine, de optionele luchtverfrisser en natuurlijk de autoverzekering.

Zorgen voor later, kun je denken. Toch kan het voordelig zijn om nu al aan de toekomst te denken. Laat je nú opnemen als regelmatige bestuurder in de autoverzekering op naam van je ouders, en pluk daar later de vruchten van. Meer rijervaring betekent namelijk een lagere prijs op het moment dat je je eerste eigen autoverzekering op naam aangaat.

Ben je een regelmatige bestuurder?

Gebruik je elk weekend de auto van je ouders? Of rijd je ermee naar de les? Dan gebruik je hun wagen op regelmatige basis, en moet je jezelf als regelmatige of courante bestuurder laten opnemen in hun autopolis. Zo ben je meteen goed verzekerd!

Later een voordelig tarief

Ben je vertrouwd met KBC Start2Drive? Dan genoot je met een voorlopig rijbewijs al veel voordelen. Die moeten natuurlijk niet allemaal verdwijnen na 24 maanden als weggebruiker. Als regelmatige bestuurder bouw je namelijk nog altijd rijervaring op in de autopolis van je ouders, wat later kan zorgen voor een lagere bonus-malusgraad. Schakel je na enige tijd als regelmatige bestuurder binnen de autoverzekering van je ouders over naar je eerste autoverzekering op eigen naam? Dan geniet je van een voordeliger tarief!

Een lange periode zonder ongevallen is natuurlijk nóg beter voor je bonus-malusgraad. Download daarom de app KBC DriveSafe voor ondersteuning op maat bij je eerste kilometers als bestuurder.

Ouders aan zet

Hoe gaat het in zijn werk? Heel simpel. Je ouders nemen contact op met hun bankkantoor of verzekeringsagent om je in te schrijven als courante bestuurder in hun huidige autoverzekering. In ruil voor een lichte verhoging van de verzekeringspremie rijd je goed verzekerd de baan op én heb je later een voordeel als je je eerste eigen autoverzekering aangaat.

DriveSafe

Categories:KBC Nieuws

Met KBC DriveSafe word je een meester in het veilig rijden!

Proficiat!

Je hebt je rijbewijs gehaald! Nu wil je natuurlijk zo snel mogelijk de weg op. Dat begrijpen we maar al te goed. Maar probeer het
ook veilig te houden. Onze app KBC DriveSafe helpt je daarmee alvast op weg.

Wat kan KBC DriveSafe voor jou betekenen?

Deze app geeft op een speelse manier interessante feedback en tips over je rijgedrag. De perfecte manier om je eigen rijstijl beter te leren kennen, zodat je in geen tijd kunt uitgroeien tot een ervaren chauffeur.

En dat is nog niet alles. Zo kun je bijvoorbeeld ook toffe badges verdienen door opdrachten tot een goed einde te brengen.

Je eigen ‘car coach’!

Tijdens die spannende eerste kilometers sta je er niet alleen voor. KBC DriveSafe geeft je de mogelijkheid je resultaten te delen met een coach. Die ziet niet waar en wanneer je rijdt, maar krijgt algemene feedback over je rijgedrag en kan je motiveren om een nog betere rijstijl aan te nemen.

KBC linkt je rijgedrag niet aan de individuele verzekeringspolissen.

En daarna?

Vallen je scores toch wat tegen of ben je bang dat je rijkennis toch nog wat bijgeschaafd kan worden? Dan kun je terecht bij VAB voor een opfrissingscursus!

Nog een extra voordeel!

Bij KBC denken we niet alleen aan de veiligheid van jonge chauffeurs, maar ook aan hun portemonnee. Daarom krijgt iedereen die zich inschrijft in KBC DriveSafe een jaar lang 10% korting op zijn Proximus-abonnement. Mooi meegenomen!

Wil je het graag zelf eens proberen?

Download de app KBC DriveSafe via de Apple appstore of de Google Playstore. En voor maar 4,99 euro word je een meester in het veilig rijden!

KBC helpt je bij elke stap.

Meer info op www.kbc.be/jeeerstekms.

  • Hulp nodig bij je theoretisch rijexamen? Check de gratis app KBC Drive op www.kbc.be/theorie.
  • Praktisch examen doen? Bekijk heel wat nuttige filmpjes op www.kbc.be/praktijk
  • Klaar voor die eerste kilometers. Samen met de app KBC DriveSafe. Meer info op www.kbc.be/kbcdrivesafe.
  • Rij je met de wagen van je ouders? Laat je als courante bestuurder opnemen in hun verzekeringspolis. Vraag de voordelige voorwaarden aan op ons kantoor.
  • Eigen wagen kopen? Vraag naar de verzekeringsvoorwaarden op ons kantoor of neem een kijkje op www.kbc.be/eersteauto.

KBC-Bijstand aan huis

Categories:KBC Nieuws

Bijstandsverzekering voor je woning

Pechverhelping? Ook vanzelfsprekend voor je woning!

Een verzekering voor reisbijstand of “pech onderweg” heeft bijna iedereen. Maar wat als een onmisbaar deel van je woning in panne valt, zoals je verwarming of sanitair? Dan wil je toch ook meteen geholpen worden? Daarom neem je een verzekering voor woningbijstand.

Wanneer doen mensen een beroep op woningbijstand: de top 3

  1. Probleem met water (zoals een lek of geen warm water meer)
  2. Defecte verwarming
  3. Zichzelf buitengesloten of sleutels verloren

Wat is KBC-Bijstand aan huis?

Woning bijstand

KBC-Bijstand aan huis is een verzekering voor woningbijstand. Je krijgt met andere woorden bijstand bij ernstige en onverwachte problemen in je woning.

Je hoeft alleen maar naar KBC te bellen en wij regelen alles. Ook ‘s nachts en in het weekend, wanneer het nog moeilijker is om zelf een beschikbare en betaalbare hersteller te vinden.

Hoe werkt het?

  1. Een probleem? Je belt ons callcenter op 0800 629 75. Dat kan dag en nacht.
  2. We sturen hulp binnen de 24 uur, bij hoogdringendheid zelfs binnen de 2 uur.
  3. Een vakman helpt je snel uit de nood.

Onze bijstandsverlener biedt eerste hulp. Dat betekent dat hij verdere schade aan je woning voorkomt of beperkt, een voorlopige herstelling uitvoert en je woning weer veilig en bewoonbaar maakt. Een definitieve herstelling (bv. versleten installaties vervangen) of onderhoudswerken vallen niet onder deze verzekering.

Het aantal interventies per jaar is onbeperkt. Je kunt ons dus bellen zo vaak als nodig is. Wist je dat je via de app KBC Assist rechtstreeks naar ons callcenter kunt bellen?

Wat zijn hoogdringende situaties?

We doen er alles aan om je binnen de 2 uur uit de nood te helpen als je basiscomfort ernstig verstoord is, als je woning ontoegankelijk is of als er gevaar dreigt voor bewoners of voor de woning.

Enkele voorbeelden:

  • Je hebt jezelf buitengesloten.
  • Het enige toilet in je woning is verstopt.
  • De verwarming in de woonkamer gaat stuk in de winter.

Wanneer kun je een beroep doen op deze verzekering?

We sturen zelf een bijstandsverlener. Als jij zelf iemand hebt aangesteld, betalen we de kosten niet terug (behalve als je de brandweer belt om een wespennest weg te halen).

Wanneer verlenen we onder andere bijstand? Wanneer verlenen we onder andere géén bijstand?
  • Je elektriciteit valt uit.
  • Je verwarming of airconditioning begeeft het en daardoor wordt de binnentemperatuur onaangenaam.
  • Je hebt geen stromend water meer in je woning of geen warm water meer in je badkamer.
  • Je sanitair is verstopt en dat is niet veroorzaakt door een overvolle septische put.
  • Er zit een bijen- of wespennest aan of in je woning.
  • Je kunt je woning niet meer verlaten of binnengaan omdat de toegang versperd of geblokkeerd is, omdat je sleutels gestolen of kwijtgespeeld zijn of omdat je jezelf buitengesloten hebt.
  • Je woning is niet meer wind- of waterdicht, bijvoorbeeld omdat je dak of een raam beschadigd is.
  • De bijstandsverlener kan door jouw toedoen je woning niet betreden op het afgesproken uur.
  • Het probleem waarvoor je bijstand vraagt is aan jezelf te wijten omdat je een gekend gebrek niet hebt hersteld of geen definitieve herstelling hebt uitgevoerd na een eerdere interventie.
  • Het probleem is het gevolg van een opzettelijke fout van een bewoner of slecht onderhoud of verval van je woning.
  • Het distributienet onderbreekt de gas-, elektriciteits- of watertoevoer of sluit ze af.
  • Er is schade aan huishoudtoestellen zoals een koelkast, oven, afzuigkap, fornuis of verplaatsbare radiator.
  • Een geïntegreerde schakeling, een elektronisch circuit, een microchip, een microprocessor, hardware, software, een computer, een alarm- en domotica-installaties, een telecommunicatietoestel of een soortgelijk elektronisch systeem werkt niet of slecht.


Tip: kijk zeker je KBC-Woningpolis na. Misschien kun je een beroep doen op de extra waarborgen, zoals plaatsvervangende huisvesting, vergoeding van de kosten om goederen veilig te bewaren of de hulp van een lekzoekbedrijf. Contacteer je verzekeringsagent of gebruik de app KBC Assist.

Hoeveel kost deze bijstandsverzekering?

Je betaalt voor deze woningbijstand een premie van 6,5 euro per maand. Dat bedrag gaat automatisch elke maand van je rekening via domiciliëring.

Hoeveel vergoeden we?

We betalen de interventiekosten van de bijstandsverlener tot 400 euro (incl. btw) en daarnaast de wisselstukken om de schade voorlopig te herstellen tot 100 euro (incl. btw). De verplaatsingskosten zijn volledig voor onze rekening. Je betaalt geen franchise.



Soms heb je recht op een extra service:

  • Lukt het niet om binnen de 24 uur je basiscomfort (elektriciteit, verwarming, warm water) te herstellen? Dan organiseren we opvang in een hotel (tot 200 euro voor het hele gezin). Liever geen hotel? Dan zorgen we 5 dagen lang voor een stroomgenerator of warmtebron.
  • Was je elektriciteit uitgevallen door een defect? En is daardoor het eten in je koelkast of diepvriezer bedorven? Dan krijg je daarvoor een vergoeding tot 125 euro.

Wat je ook nog moet weten

  • Bij de aanvang van de verzekering geldt er een wachttijd van 14 dagen voor je een beroep kunt doen op de bijstand.
  • Iedereen kan deze verzekering sluiten, ook wie geen brandverzekering heeft bij KBC.
  • De verzekering is bedoeld voor een woning waarin je woont of die je als bijkomend verblijf gebruikt, zolang de woning wordt gebruikt voor particuliere doeleinden. We verlenen geen bijstand voor opbrengsteigendommen.
  • Deze verzekering geldt voor één jaar. Ze wordt stilzwijgend verlengd tenzij je ze opzegt ten laatste 3 maanden voor de hoofdvervaldag.


Productfiche

                  Verbonden agent, FSMA 106817 A, van KBC Verzekeringen nv, Professor Roger Van Overstraetenplein 2, 3000 Leuven, België BTW BE 0403.552.563, RPR Leuven.
                  Disclaimer         Klachten         Privacy                              © Copyright - Guy Walbers Verzekeringen - Design by Verzekeringen-Portaal.net